***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

9 Haziran 2011 Perşembe

Mutfaktayım yineee ;)

Kahvaltının yıldızı Nutella ile mutfakların en renklisi Aslıhan bir araya gelirse…
Kahvaltıların vazgeçilmez lezzeti Nutella ile MSA’nın mutfağına konuk oldum geçen hafta ve keyif dolu bir gün geçirdim. Aslına bakarsınız hep söylediğim gibi evde mutfakta olmayı pek sevmiyorum. Sanıyorum bu da beceri ile doğru orantılı bir durum ya da işlerden tembellik yapıp boş vakitlerimde mutfağa girmek yerine başka işler yaparak geçirdiğimden zamanımı, bu mutfak olayı sadece eğlenceli olduğunda benim ilgimi çekiyor.

İşte tamda bu noktada mailime düşen davete “şiddetle evet” diyerek katıldım etkinliğe. Her katıldığım etkinlikte de ben de bir yemek programı yapmalıyım diyorum kendime ve sesleniyorum iç ses aracılığımla yapımcılara; sizleri bekliyorum diye…

Kat karıştır ve harika sonuçla karşılaş

Neyse gelelim olay anına. Son derece keyifli dakikalardı. Önce malzemelerimiz hazır bir şekilde önümüze geldi, ölçme derdi yok, hamurun kıvamını tutturma derdin de yok, “kat karıştır ve harika sonuçla karşılaş” üçlemesiyle mükemmel lezzetler elde ettim. Böylece yavaş yavaş mutfağa da alışır duruma geldim. Yoğurma sırasında kıvamı tutmayacak galiba deyip bol bol un katınca biraz tariften şaşmış olsam da Nutella’yı hamurumun arasına sürüp, fırına verince gayet güzel lezzetler elde ettim. 3 çeşit yaptık: Nutellalı poğaça, pita ekmeği ve açma. Bunlardan pita ekmeğinin tarifini sizlerle de paylaşmak istiyorum:
Malzemeler:
500 gr un, 20 gr soda, 15 gr kabartma tozu, 200 ml süt, 150 gr yoğurt, 30 gr tereyağı, 500 gr Nutella

Hazırlanışı:
Tüm malzemeyi karıştırıp, yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun. Küçük küçük yuvarlaklar yaparak mayalamaya bırakın. Mayalandıktan sonra merdane yardımı ile açıp çerisine Nutella’yı sürün ve ortadan ikiye katlayıp uçlarını bastırın. Tavada pişirip servis edin.

İşte bu kadar basit Afiyet şeker olsun hepinize…

Ben yaptım diye diyorum tabiî ki de hepsi harika olmuştu.

2 yorum:

  1. Aslıhan gelse idim seni tanıyor olacaktım mutlu olacaktım:)

    zeynepin evi/zeynep

    YanıtlaSil
  2. Aslıhan GÜNDÜZ10 Haziran 2011 16:33

    Aaa keşke gelebilmiş olsaydın... Bir dahaki toplantıda görüşebiliriz umarım...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...