***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

26 Mayıs 2013 Pazar

Bütün heybeti ile Rumelihisarı'ndan İstanbul Boğazı

Rumelihisarı'nın önünden her geçişimde "Bir gün de buraya gelip, içeri girmeliyim." cümlesini kuran biri olarak geçen pazar bu cümlem son bulsun diye attım kendimi buraya...

Keyif dolu birgün olacağını elbette biliyordum, çünkü ben bu şehri çok seven biriyim. Ne zaman şehir dışına çıksam koşarak gelirim bu aşık olduğum şehre, trafiğini de seviyorum, o egzoz dumanlarını da… Değişen havasını da seviyorum… Elbette daha da güzel olabilir dediğim düşüncelerimde var…

Rumelihisarı’nı anlatmadan önce çok kısa tarihi hakkında bilgi vermek isterim: Burası  II. Mehmed tarafından Anadoluhisarı’nın karşısında ve İstanbul Boğazı’nın en dar yerinde, boğazdan geçişleri kontrol etmek ve İstanbul’u fethetmek amacı ile inşa edilmiş. Üstelik 4 ay gibi kısa bir süre içerisinde de tamamlanmış… Detaylıca bilgi için aşağıdaki fotoğrafa tıklayabilirsiniz.


Buraya yorgun gelmeyin sakın. Programınızın ilk sırasında yer alsınki merdivenlerden rahat rahat çıkın. Çok sıcak bir havayı da tercih etmeyin. Çok geçte kalmayın, çünkü saat altıya kadar açık burası.

Boyutları farklı olan toplamda on beş kuleden oluşan burada İstanbul’a tepeden bakmanın keyfine doyamayacaksınız. Her yeri gezdikten sonra biraz yorgunluk ve birazda keyif kahvesi olarak tanımlayacağım bol köpüklü kahvenizi, sahil boyu yer alan mekanlardan biri, size keyifle sunabilir.

Yakınımızda olan yerleri görmeyi erteleyen ruha inat, siz keşfe çıkın bu şehri…


Bu heybetli şehrin en güzel köşelerinden birini daha keşfetme mutluluğu ile şiddetle gidin diyorum buraya. Unutmadan içeri giriş 5 TL ve İspark'ada aracınızı rahatlıkla bırakabilirsiniz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...