***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

5 Şubat 2014 Çarşamba

Yuva Maya'nın mutfağına misafir oldum...

Bu hafta içerisinde Yuva Maya lezzetli mi lezzetli kokan mutfaklarına davet edince beni hiç düşünmeden "Evet." dedim, çünkü hamur işlerini hem çok severim hem de işin sırlarını ustalarından öğrenmeye meraklı olan bir yapım vardır, biliyorsunuz artık... 

Pastane poğaçasından, sokak simidine kadar birçok tarifi fotoğrafımdan da göreceğiniz gibi yapmaya çalıştım. Elim o kadar yatkın olmadığından şekil verme konusunda "Süperdim!" diyemiyorum ama gönül rahatlığı ile "Lezzetli olmuştu." diyebilirim. Bunu ben değil ofis arkadaşlarım diyor hem de gayet tarafsız bir şekilde...

Yuva Maya hakkında bilgi vermiyorum hepiniz biliyorsunuz bu markayı. Maya nedir, faydaları nelerdir, doğru mayalama şekli nasıl olmalıdır? Sorularının cevaplarını işin ustasından sizlere aktarıyorum:


Maya; mantarlar ailesinde yaşayan çok küçük bir canlı hücresidir. Unda bulunan şekeri yiyerek karbondioksit gazı ve aroma üretir, bu işlemde ekmeğinizin kabarmasını sağlarken hoş kokmasına da sebep olur. Mayanın faydaları; %50'ye kadar protein, B grubu vitaminler, fosfor ve diğer mineraller bakımından oldukça zengin bir besindir. Diyet esnasında zarar gören bağırsaktaki yararlı bakterilerin güçlenmesini sağlar ve karaciğerin yakın dostudur. Maya ile ilgili pratik bilgiler; daha kısa sürede işleminizin bitmesini istiyorsanız, malzemelerinizi ortam sıcaklığında saklayın ve ılık su ile yoğurma işlemi yapın. 37 'C ideal sıcaklıktır. Çok sıcak su mayanızı öldürür. Hamurunuzun kabuk
bağlamasını engellemek için hava akımından korumalısınız. Bunun için de üzerini ıslak bir bez ile örtebilirsiniz. Hamurunuz iki katı kadar büyüdüğünde veya üzerine parmağınızla bastırdığınızda izi tekrar yerine gelirse kabarması tamamlanmış demektir.

Poğaça ve Simit karışımı özellikle tavsiyemdir. Detaylı bilgi için www.yuvamaya.com.tr adresine tıklayabilirsiniz.

Yuva Maya ile hamuru bol kabarık günler dilerim :=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...